婚禮音樂(For The First Time)

在月夜無雲,星空滿佈的春風裡,
遠望盆地到海平線間的點點星鑽,
海天一色,幸福輕飄淡淡地甜蜜 ;

風清月明,Rod Stewart浪漫音樂,
倆人搖曳在For First Time的經典情愫 ;

婚禮音樂中,怎能少了初次接吻悸動,推波助瀾最大功臣;


Are those your eyes?
(這就是妳的眼?)

Is that your smile?
(妳的笑靨?)

I've been looking at you forever
(我望著妳 許久許久)

Yet I never saw you before
(其實 我們只是初次相見)

Are these your hands?
(這就是妳的手?)

Holding mine?
(握住了我的手?)

And now I wonder how I could
(我想知道)

Have been so blind
(何以磋跎這麼久?)

And for the first time
(這是第一次)

I am looking in your eyes
(我凝視著妳美麗的眼眸)

For the first time
(這是第一次)

I'm seeing who you are
(我能將妳看個透)

I can't believe how much I see
(我不敢相信我能看得如此仔細)

When you're looking back at me
(當妳回望著我的時候)

Now I understand what love is, love is
(我明白什麼叫做愛情)

For the first time
(這是第一次)

Can this be real?
(這會是真的嗎?)

Can this be true?
(這會是事實嗎?)

Am I the person I was this morning?
(我還是以前的那個我?)

And are you the same you?
(而妳依舊是妳嗎?)

It's all so strange
(一切是如此神奇)

How can it be?
(怎麼會變成這樣?)

All along this love was right in front of me
(這份愛情 就在我的前方)

And for the first time
(這是第一次)

I am looking in your eyes
(我凝視著妳美麗的眼眸)

For the first time
(這是第一次)

I'm seeing who you are
(我能將妳看個透)

I can't believe how much I see
(我不敢相信我能看得如此仔細)

When you're looking back at me
(當妳回望著我的時候)

Now I understand what love is, love is
(我明白什麼叫做愛情)

For the first time
(這是第一次)

Such a long time ago
(經過這一切)

I had given up on finding this emotion ever again
(我原本己經放褋重新找回這種感覺)

But you're here with me now; Yes, I found you somehow
(卻因為妳的出現在我身邊)

And I've never been so sure
(我的感覺從未如此強烈)

And for the first time
(這是第一次)

I am looking in your eyes
(我凝視著妳美麗的眼眸)

For the first time
(這是第一次)

I'm seeing who you are
(我能將妳看個透)

I can't believe how much I see
(我不敢相信我能看得如此仔細)

When you're looking back at me
(當妳回望著我的時候)

Now I understand what love is, love is
(我明白什麼叫做愛情)

For the first time
(這是第一次)

For the first time
(這是第一次)

1 回應:

Maggie 提到...

聽這首歌已是種習慣
很美 很貼近
像我們無須言語便相知的默契